Despre dermatocosmeticele VECTEM…

… am aflat dintr-un articol dintr-un beauty blog. Nu sunt o impatimita a acestui tip de  produse. De ce? Pentru ca, asa cum sugereaza si numele lor, consider ca trebuie sa iti fie recomandate de un dermatolog.

Iar drumurile mele catre dermatolog sunt mai rare. Chiar daca a m o buna prietena deramtolog 🙂 A avut grija sa ma instruiasca atat de bine ca nu mai am nevoie de vizite la cabinet. Dar sa revenim la dermatocosmetice.

Dermatocosmeticele au aparut in Romania de aproximativ 10 ani. Poate un pic mai mult, dar cam de 10 ani sunt si promovate mai intens. Le putem gasi in orice forma,ca pe orice produs cosmetic obisnuit: creme, demachiante, lotiuni, geluri de curatare, masti. Le alegem in functie de nevoi si de probleme. Doar ca alegerea lor trebuie facuta cu mare grija. Dermatocosmeticele sunt produse aflate la intersectia dintre cosmetica si medicina/farmacie. Urmaresc sa trateze anumite afectiuni ale dermei prin produse cosmetice. Astfel incat sa nu exageram cu utilizarea produselor pe piele: si medicament si produsul cosmetic obisnuit.

In acest moment in farmacii gasim o multime de produse dermatocosmetice. Unele mai frumos ambalate dar mai mult cosmetice, altele mai putin aspectuoase dar mai dermatocosmetice.

Din aceasta ultima categorie face parte si gama VECTEM. Poate ca aspectul ambalajului nu este cel mai atragator si te duc mai mult cu gandul catre un produs farmaceutic mai degraba, decat catre un produs cosmetic. Pentru mine acesta ar fi primul lucru care m-ar face sa ma uit pe ambalaj si sa citesc mai departe despre el. Faptul ca imi sugereaza un produs farmaceutic.

Apoi sunt ingredientele. Dermatocosmeticele sunt produse cu o activitate crescuta la nivelul pielii si cu o putere de penetrare mult mai mare decat aceea a cosmeticelor normale. De aceea ingredientele trebuie sa fie cat mai prietenoase cu pielea. Chiar si atunci cand trateaza o afectiune.

Am luat la intamplare un produs de pe site-ul lor: Solutie de colagen hidrolizat cu aloe vera pentru ingrijirea si protectia pielii si a parului.

Xheken-solutieCu colagen si aloe vera.

Ingredientele naturale folosite la realizarea unor produse dermatocosmetice sunt : acid hialuronic pur, de origine vegetala, colagen, ulei de argan, ulei de migdale, ulei de cocos, etc. fructe (lamai, avocado, piersici, pepene, portocale, etc.), plante ( aloe vera, flori, salvie, ylang ylang, menta, etc.), unt (de cacao, de cocos, de mango, etc.), apa, Vitamine (A, C, E, D, etc.), Ceaiuri (de menta, de tei, de musetel, verde, etc.), Cofeina, AHA – Alpha Hydroxy Acids, antibiotice si antifungice naturale. Or mai fi si altele mai „medicamentoase” dar acolo nu ma bag.

Uitand-ma la produsul XHEKEN solucion – contine solutie de aloe vera si colagen. Ingrediente naturale. Dupa cum precizeaza si prospectul ce poate fi descarcat chiar de pe site.

Am mai luat un produs – la intamplare ca tot e vara si se apropie vacanta cu costum de baie: Crema antivergeturi cu ingrediente nutritive, regenerative si hidratante

Xheken-Crema-360x294

Tot din gama XHEKEN – aceasta crema contine printre altele peptide obtinute din alge marine, acizi grasi nesaturati, pro-retinol si panthenol, colagen hidrolizat, care au ca efect impiedicarea aparitiei vergeturilor sau atenuarea celor in formare, reducerea aspectului flasc, lipsit de tonus al pielii. Ele impiedica direct mecanismele prin care se formeaza vergeturile si se distrug fibrele elastice.

Nu am incercat pana acum aceste produse dar pentru ca am primit intrebarea ce cred eu ca le diferentiaza de alte dermatocosmetice pot sa raspund , doar uitandu-ma pe site si cautand informatii despre ele: descrierea foarte detaliata a produsului pe site, cu prospect inclus si cu raspunsuri din partea VECTEM  la toate comentariile existente acolo, faptul ca nu arata ca un produs cosmetic ci ca un produs farmaceutic si lista ingredientelor folosite. 

Nu le-as folosi inainte sa ma consult cu un medic dermatolog deoarece, asa cum am spus si la inceputul acestui articol, aceste produse incearca sa rezolve niste probleme. Si fara recomandarea unui medic pot rezolva o problema si genera inca trei (am facut acest experiment cu ani in urma si exact asta s-a intamplat – nu numai ca nu mi-am rezolvat problema dar am generat alte doua. Partea frumoasa a fost ca asa am cunoscut-o pe prietena mea Miruna, medicul meu dermatolog 🙂 )

Pana data viitoare

 

 

Lasă un răspuns

