Demachierea, un ritual obligatoriu pentru un ten fericit

skin cleaning

„Pff, la ora asta? Mi-e atat de somn… lasa ca ma demachiez maine dimineata …”

De cate ori nu ne-a trecut prin cap gandul acesta seara tarziu  la intoarcerea de la vreo petrecere sau de la teatru sau de la film??? Eu recunosc: de zeci de ori!

Dar nu m-am lasat distrasa niciodata! De ce? Pentru ca o noapte in care am dormit cu machiajul pe fata a mai adaugat o saptamana pe tenul meu! Si am decis ca saptamanile oricum se astern pe tenul meu pe masura ce trec, asa ca daca 5 minute petrecute cu demachierea pastreaza ritmul natural al trecerii timpului peste tenul meu, merita sa le scad din durata somnului!

Ritualul meu de demacheire se repeta dimineata si seara! 10 minute pe zi! De ce si dimineata? Pentru ca in fapt „demachierea” este curatarea tenului, si nu numai indepartarea machiajului. Iar peste noapte, pentru ca nu dormim intr-un clopot de sticla perfect ermetic adunam pe fata praf, transpiram sau mai apar urme din machiajul care nu s-a curatat perfect cu o seara inainte (mascara de obicei, ramas pe gene).

Dupa mai multe studii si discutii mi-am stabilit  ritualul :

  1. ma spal foarte bine pe maini – stiu ca pare lipsit de importanta acest lucru, dar sigur nu vrem sa punem pe fata eventuale particule de praf de pe maini.
  2. imi scot 4 dischete pentru demachiat
  3. incep cu demachirea/curatarea ochilor cu un produs bifazic special pentru demachierea ochilor. Atat produsul cat si miscarile sunt foarte importante. Produsul, pentru ca un produs nepotrivit va irita ochii. Miscarile, pentru ca miscarile nepotrivite produc, in timp, riduri mecanice. Eu fac 4 miscari descendente, usoare, dinspre spranceana spre gene si apoi una dinspre unghiul exterior spre unghiul interior al ochiului. Repet de 2-3 ori miscarea pentru fiecare ochi – cu dischete diferite pentru fiecare ochi.
  4. apoi urmeaza curatarea fetei si, foarte important a gatului si a decolteului. De ce? Pentru ca gatul si decolteul sunt, de cele mai multe ori o carte de vizita mult mai sincera decat fata. Si cum imi spunea o buna prietena, medic dermatolg – Miruna Varvariuc (Chelemen)” mandro, daca vrei sa arati beton, ce pui pe fata pui si pe decolteu trecand pe la gat! Obligatoriu! Ca nu vrei o fata de pustoaica si un gat cu decolteu ca o punga mototolita!”  Asa ca, am urmat sfatul si: fata, gat, decolteu. Cu miscari ascendente! Miscarile descendente trag de muschii fetei , de piele, si agreseaza, reducand elasticitatea. Tenul meu cu tendinta de uscare si deshidratare cere un demachiant hidratant, cremos. Il pun pe degete si punctez pe fata, gat si decolteu apoi, cu o discheta curat bine dar fara sa apas sau sa frec pielea. Daca e nevoie recurg si la a doua discheta (si atunci folosesc 5 )
  5. in final lotinea tonica. La fel, mare grija la alegerea produsului. Sa fie potrivit pentru tenul vostru. Altfel in loc sa neutralizeze pH-ul si sa pregateasca tenul pentru crema, va irita sau va ingrasa pielea. Eu pun si apa de trandafiri in tonic. Face minuni in lupta cu ridurile! Si are si un miros placut, usor, de primavara!

Eu nu prea folosesc apa in acest proces de curatare deoarece imi da senzatia de „strangere” a fetei. Doar la 3-4 zile cand folosesc o solutie de curatre de tip gel umezesc fata si apoi clatesc cu apa. Dar trebuie sa recunsoc ca am o senzatie de disconfort. Unele produse de curatare necesita folosirea apei – cele de tip gel, sau cele pentru ten cu tendinta de ingrasare. Niciodata apa fierbinte sau foarte rece. Apa ar trebui sa fie calduta. Acest lucru este sustinut de multi experti in ingrijirea tenului. Temperaturile extreme nu fac bine epidermei!

Si cu asta gata curatarea tenului! 5 minute nu mai mult!

Apoi uleiurile vegetale (numai seara) si apoi crema de seara sau direct crema de zi, dimneata! Pe fata pe gat si pe decolteu, mandro!

Acum va las, ma duc sa-mi curat tenul!

Noapte buna si … ten fericit!

(sursa foto: lafiga.ro)

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

